Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

7 april 2015

Nässelgarn


Jo, jag har köpt mer garn igen. Denna gång blev det två nystan av 70% ullboch 30% nässlor. Jag har länge varit nyfiken på hur det skulle kännas. Det sägs att garnet blir starkare med nässlan (?) och det är ju bra till strumpor. Mjukt är det i alla fall! 

Jag fortsätter på min gråa tröja som har var ett nytt projekt i sista inlägget. Jag har också en kofta som ska blockas innan den kan visas, som är färdig. Tyvärr har jag blandat ihop mina knappnålar, så jag varit tvungen att skicka efter nya rostfria, garanterat rostfria. Vill ju inte ha rostfläckar på en vit kofta! 

Ha' det gott! 

Inga kommentarer: